De oversteek

18 mei 2016 - New York City, Verenigde Staten

Dinsdag 10 mei zijn we aan boord gegaan van de Queen Mary 2. We hebben een heerlijke week op zee gehad, veel wind, hoge golven, soms een zonnetje en heel veel luxe. De avonden waarbij we verplicht in pak en avondjurk aan het diner moesten verschijnen, waren een beetje vreemd (zeker in het begin) maar paste helemaal in de sfeer.

QM2

Dinsdag 17 mei zijn we om 03:30 uur ons bed uitgegaan om de aankomst in New York te kunnen zien. In de verte zagen we de lichtjes en langzaam zag je de skyline ontstaan. Erg mooi om te zien!

Skyline New York

Toen we van boord waren moesten we langs de Douane (wat we nog best spannend vonden). Ze stelde directe vragen over onze reden van bezoek en hoe we het bij elkaar hadden gespaard. Uiteindelijk kregen we de stempel en moeten we uiterlijk 14 augustus het land verlaten.

Na een taxirit naar Manhattan zijn we de stad ingegaan. We hebben onder andere Times Square, Broadway, Central Park en The High Line gezien. Na het avondeten zijn we naar de Musical Aladin in het New Amsterdam Theatre geweest.

Van een week alleen maar water om je heen, naar een miljoenenstad die nooit slaapt. Nog een beetje last van zeebenen, gaan we vandaag de stad verder verkennen.

Wisten jullie trouwens dat Central Park groter is dan de staat Monaco? En dat er in de stad New York net zoveel ratten leven als mensen?

Groetjes, ons

1. Papa:
    18 mei 2016
    Vooral de oneindige zee om je heen lijkt me een bijzondere ervaring. Een mooi begin in New York. Had ik maar eerder geweten van die zwem vesten. Weet ik nu gelukkig.
    Ik ken central park alleen van HomeAlone. Leuk hoor. Gauw weer een update. Knuffel.
  2. Betty:
    18 mei 2016
    Zie mijn verhaal bij fotos.
  3. Mary:
    18 mei 2016
    Nou het begin is al fantastisch. Jullie zien er prachtig uit. Joost in pak, geweldig. Het grote genieten gaat beginnen. Kijken uit naar het volgende verslag. Heel veel plezier en een dikke knuf.
  4. Judith:
    19 mei 2016
    Gave foto die skyline!

En pak staat je goed hoor Joost. Ik begreep dat we dit vanaf half augustus ook bij Kega gaan introduceren ;-)
  5. Ruud:
    20 mei 2016
    Ok, Times Square, Broadway.... ik wou dat ik er bij was.
    Echt superleuk.

Maareh, Sanne, wat kijk jij ondeugend op de foto's :-)
  6. Ditte:
    21 mei 2016
    I never check my gmail but I check Facebook often. When will you be in Niagara Falls? This is a long weekend and there will be fire works for the celebration. Love the pictures you posted