California

9 juli 2016 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

San Francisco

De eerste dag in SF zijn we de stad wezen verkennen. We zijn door Chinatown gelopen, hebben een ritje in de bekende kabeltram gemaakt (totaal de verkeerde kant op) en zijn in Japantown geweest. Hier hebben we (Sanne) eindelijk weer sushi gegeten! Veel dichter bij Japan komen we voorlopig niet.

De volgende dag besloten we te gaan fietsen door SF. Nou kunnen wij, als Nederlanders, goed fietsen alleen vielen de heuvels toch wel tegen. Onderweg hebben we o.a. de Painted Ladies, Wilhelmina Garden met de windmolen, de Japanse tuin (veel dichter bij Japan komen we voorlopig niet ;)) en de zee gezien. Het was inmiddels 13:30 en we moesten nog over de Golden Gate Bridge en met de ferry (in Sausalito) terug naar de pier. We hadden namelijk voor die avond een nachttour geboekt voor Alcatraz en daar zouden we om 17:55 vertrekken. Sanne zag nog geen echte problemen (al zag Joost nog geen brug en werd daarom zenuwachtig). Om 15:30 waren we bij het begin van de brug. Het fietsen over de Golden Gate Bridge was echt heel leuk. Maar hierna (toen we aan de andere kant stonden) werd Sanne ook wel zenuwachtig en zijn we gaan “racen” naar de ferry. We hadden de ferry (we konden nog maar net aan mee voordat hij vol zat) om 17:05 en hij deed er een half uur over. Hadden we trouwens verteld dat we (volgens het ticket van Alcatraz) 10 minuten van tevoren aanwezig moesten zijn. Een heerlijk ontspannen tochtje op de ferry ;). Toen we aankwamen moesten we (met fiets) zo snel mogelijk van de boot af. Omdat we als een van de laatste op de ferry kwamen, stonden onze fietsen vooraan (wat een voordeel was). We moesten van de Ferry Terminal Pier naar Pier 33 fietsen (wat nog best een stuk fietsen was). We kwamen uiteindelijk net op tijd aan en zaten om 17:54 op de boot. Gelukkig maar want 1 augustus waren er pas weer kaartjes beschikbaar. Alcatraz was indrukwekkend en we waren dus erg blij dat we de boot hadden gehaald. Om 22:00 gingen we weer terug naar de pier en kwamen we erachter dat onze fietsen geen licht hadden. Dus hebben we nog een uur gewandeld om de fietsen eerst terug te brengen naar het verhuurbedrijf en toen naar ons hotel, maar het was leuke drukke dag.

Golden Gate Bridge

Alcatraz

De laatste dag in SF zijn we met de auto de stad ingegaan. Eerst naar pier 39 om de zeeleeuwen te zien (waren er niet veel maar ze waren er) en toen naar Lombardstreet (de veel te toeristische zigzag weg naar beneden). ’s Middags zijn we nog naar het Disney Family Museum geweest vlakbij de Golden Gate Bridge. Die avond zijn we naar een baseballwedstrijd gegaan van San Francisco Giants tegen de Philadelphia Phillies. De wedstrijd werd helaas verloren door de Giants maar wat was het leuk om dit mee te maken. We zijn er nog niet over uit of de Amerikanen hierheen gaan voor de sport of voor het (vele) eten.

San Francisco Giants

Highway 1

Na SF zijn we de Highway 1 opgegaan (The Classic Roadtrip). Onderweg zijn we gestopt bij Monterey, een echt vissersplaatje. Hier hebben we walvissen gespot (een bultrug dit keer) en zijn we naar het Monterey Bay Aquarium geweest. Hierna zijn we via de 17 Mile Drive en de Big Sur richting San Simeon gaan rijden. Hier hebben we o.a. de Lone Cypress Tree (de bekendste boom van 17 Mile Drive), de brug Bixby (de bekendste brug van de Highway 1), het paarse zand van Pfeiffer Beach, de McWay Falls (een waterval die terecht komt in de oceaan), Sand Dollar Beach en Elephant Seal Rookery (een strand vol met Elephant Seals) gezien. Een hele mooie route maar wel koud vanwege de mist die hier zomers bijna altijd rondhangt. Hierna zijn we naar Santa Barbara gereden waar we lekker aan het zwembad hebben gelegen. ’s Avonds zijn we naar een drive-in bioscoop gegaan en hebben daar lekker Amerikaans vanuit de auto Finding Dory gekeken.

Monterey

Brixby

McWay Falls

Drive-in

Los Angeles

In LA hebben we gekozen voor een hop-on-hop-off bus. Omdat we maar 1 dag de tijd hadden in de stad, vonden we dit de beste optie om zoveel mogelijk te zien. We hebben de Walk of Fame, Santa Monica Pier, Venice Beach, Muscle Beach, de Venice Canals Walkway, het Hollywood Sign en Beverly Hills gezien. De volgende dag gingen we naar Universal Studios Hollywood. Hier hadden we de hele dag en hebben we de studiotour gedaan (achter de schermen bij de filmmakers) waar we allemaal bekende film/tvsets en attributen hebben gezien. Verder zijn we natuurlijk ook in alle andere attracties geweest.

Hop-on-hop-off LA

Universal Studios Hollywood

Disneyland

“Here you leave today and enter de world of yesterday, tomorrow and fantasy” - Walt Disney. Het eerste Disneypark ter wereld. Hier hebben we in totaal 16 uur rondgelopen in de twee Disneyparken. Als afsluiting van een hele leuke dag nog gekeken naar de vuurwerkshow! Totaal niet moe ;) zijn we toen teruggelopen naar ons hotel.

San Diego

Onze laatste stop aan de westkust is San Diego. Hier hebben we onze geliefde Nissan Altima na 9.942 kilometer 527 meter in moeten leveren. Het hotel lag wat buiten het centrum dus hebben we veel gebruik gemaakt van taxi’s en trolleys. We zijn naar de dierentuin geweest (Panda’s!!!) op Independence Day en hebben het vuurwerk in San Diego Bay bekeken. Ook zijn we gaan kayakken in La Jolla. Waar je tussen de kliffen, zeeleeuwen, zeehonden en de officiële staatsvis (Garibaldi) van California kayakt. Als lunch hebben in Mexico een burrito/taco (geen idee wat het precies was, maar het was wel lekker) gegeten.

4th of July

Vuurwerk 4th of July

Vanuit San Diego zijn we met de bus terug naar LA gegaan en van daaruit hebben we de trein naar New Orleans gepakt. Na 48 uur in de trein (en 5 staten later) zijn we heel blij dat we in New Orleans zijn aangekomen.

Groetjes, ons

1. Betty:
    Weer fantastisch!
    Je autootje weer ingeleverd,die heeft het wel goed gedaan. Nou op naar jullie nieuwe maatje. Nou de route in Florida. Ben benieuwd.
    Weer een ander Disneypark. De bekendste,denk ik. We horen het wel. Blijf genieten,teveel voor woorden. Knuffels ma xxxxxxxx
  2. Jan en Loes:
    9 juli 2016
    Wat zullen jullie lekker uitgerust die trein uitgekomen zijn zeg! Ben al moe als ik dit alleen maar lees! Maar allemaal weer geweldig zeg, nieuwe auto al gehuurd? Verder trekken dan maar weer! Veel plezier nog en we faxen!!
  3. Papa:
    9 juli 2016
    Ik weet zeker dat ze vroeger echt niet zoveel moeite deden om in Alcatraz te komen. Wat een stress even. En dan de Sushi in Japantown mmm. En een fiets verhuren zonder licht. Knetter gek die fietsenverhuurders. Veel dieren met bijzondere namen gezien. Ik ga maar even googlen naar Elephant seals, Garibaldi enzv. Ik geniet van jullie verhalen.
  4. Ans:
    9 juli 2016
    Wat gaat de tijd snel...jullie hebben al veel gezien...en er komen nog veel leuke, mooie dingen bij. Leuk dat we kunnen mee genieten! Xx
  5. Trudy:
    11 juli 2016
    Hi Sanne en Joost, dat San Francisco was wel een race tegen de klok he. Maar gelukkig alles gehaald en gezien. En zo'n baseball wedstrijd is ook wel leuk toch? Denk dat jullie voetbal leuker vinden. Studio's in Hollywood is ook gaaf zeg, jullie zijn nog niet ontdekt als filmsterren?
    Wat is dat mooi McWay Falls, inderdaad zoals Martin al zei een waterval bij de zee. En het 1e Disney park, ja joh alles is bijzonder wat jullie doen. En nog even een hapje doen in Mexico. Fijn dat jullie ons zo laten meegenieten. Veel plezier en avontuur verder. Liefs van Pietje en moi en van het vee weer allemaal likkies
  6. Mary:
    11 juli 2016
    Wat een spanning allemaal, maar toch nog goed gekomen. Wat maken jullie veel mee zeg fantastisch. We kijken weer uit nar het volgende avontuur. Groetjes van allewarmerdammetjes
  7. Annemieke:
    13 juli 2016
    Heey Joost en Sanne

Echt weer z'n Noordwijkerhoutse actie om de verkeerde kant op de gaan. Japantown hahah. Erg leuk om jullie avonturen te lezen en mooie foto's.. Nog heel veel plezier en geniet ervan

Groetjes de oude buren uit de mooiste straat van Noordwijkerhout :-P