Terug naar het begin...

9 augustus 2016 - New York City, Verenigde Staten

Orlando

Deze week sliepen we in een eigen appartementje met keuken & woonkamer. Hierdoor hebben we in de ochtend lekker zelf ons ontbijt kunnen maken inclusief eitjes en jus d’orange. De dag dat we in Orlando aankwamen zijn we naar Disney Springs (een grote winkelstraat met veel Disneywinkels) gegaan. Zo konden we alvast een beetje sfeer proeven ;). Kaartjes voor de parken konden we regelen via het hotel en er vertrok elke ochtend ook een shuttle vanaf het hotel. Waar we elke ochtend rennend naartoe moesten.

We begonnen met twee dagen Universal Studios (twee parken). Van Harry Potter naar Jurassic Park naar King Kong. Hele mooie parken, mooie attracties en alles is tot in detail mooi aangekleed. Op het einde van de dag gingen we nog even in een waterattractie, waarbij het net was alsof iemand een emmer water over je heen gooide. Zeiknat met doorweekte sokken en schoenen.

IMG_7354

De overige vier dagen waren voor Disney (vier parken). Het is zo groot dat je, om naar de verschillende parken te kunnen, gebruik moet maken van monorails, bussen of een ferry. Eerste dag gingen we naar Hollywood Studios, het kleinste park van de vier. Een mooi park waar onder andere veel aandacht is voor de (nieuwste) Star Wars. Diezelfde dag zijn we nog naar Epcot gegaan. Het park heeft vooral attracties die gericht zijn op de toekomst en verder is er een Worldshowcase waarbij je allerlei landen kan “bezoeken”, hier kunt eten en souvenirs kunt kopen. Het Disneythema komt wat minder voor in dit park. De tweede dag gingen we naar Animal Kingdom. Een combinatie van een dierentuin en attractiepark. Je hebt het gevoel (mede door de temperatuur) dat je echt in Azië en Afrika rondloopt. De Expedition Everest (een achtbaan waarbij je achterna wordt gezeten door de verschrikkelijke sneeuwman) was onze favoriet en zijn we meerdere keren in geweest. De laatste twee dagen gingen we naar Magic Kingdom, HET park van Disney. Het park was heel erg druk maar toch is het ons gelukt om alles te zien en overal in te gaan. Een van de hoogte punten was (zoals altijd bij Disney) de afsluiting met muziek en vuurwerk.

IMG_7588

IMG_8339

IMG_8286

Onderweg naar de laatste drie grote steden

Na Orlando gingen we naar Savannah (een stadje met veel parkjes en het bekende plekje waar Forrest Gump op de bank zat met zijn chocolaatjes) en Charleston (een vergelijkbaar stadje waar we een Old Slave Market hebben bezocht).

Forrest Gump

Hierna kwamen we in Myrtle Beach waar we een hotel hadden aan het strand. De omgeving voelt een beetje als een Spaanse badplaats (alleen met veel meer auto’s zoals overal in Amerika). Hier hebben we op het strand gelegen en ’s avonds (alvast een beetje voor Sanne’s verjaardag) een pizza gegeten op het strand.

IMG_8565

In Wilmington, het volgende stadje, stond er een fles champagne op de kamer klaar voor Sanne’s verjaardag. Dit was geregeld vanuit Nederland door Sanne’s ouders en broer. Omdat er geen leuke restaurantjes in de buurt waren, hebben we kippenpootjes gehaald bij de supermarkt. Dit waren de lekkerste kippenpootjes die we ooit hebben gegeten, toch nog een feestmaal!

IMG_8573

Vervolgens gingen we naar Richmond. Hier liepen de kakkerlakken over de grond, gaten zaten in het beddengoed, bloedvlekken op de lakens, de airco maakte het geluid van opstijgende straaljagers en buiten begon het keihard te regenen en te onweren. Hier hebben we ons dus prima vermaakt.

Washington, D.C.

Met pijn in ons hart vertrokken we uit Richmond. In Washington moesten we onze auto inleveren en zijn we weer overgeleverd aan het openbaar vervoer. Hier zaten we in een heel mooi hotel, dichtbij het Witte Huis. Bij het Witte Huis hebben we Obama misschien wel gezien tijdens een bijeenkomst op het balkon. We werden op zo’n afstand gehouden dat we dit op de filmcamera nog maar eens terug moeten kijken. Verder hebben we een aantal musea bezocht, monumenten bekeken en zijn we naar het Arlington National Cemetery geweest. Hier liggen meer dan 250.000 soldaten begraven.

Washington, D.C.

IMG_1386

Philadelphia

In Philadelphia zijn we naar de Liberty Bell geweest en hebben we (waarschijnlijk) bij de beste Italiaan ooit gegeten. De volgende dag hebben we de bekende trappen uit Rocky beklommen en zijn we naar de eerste moderne gevangenis van Amerika geweest. Al Capone heeft hier nog een tijdje gezeten. Hierna hebben we de rest van de middag bij het zwembad gelegen wat zich bevond op het dak van het hotel. Gek om zo tussen de wolkenkrabbers te zwemmen.

Rocky

New York City

Terug waar het allemaal begon. We vertrokken om 7 uur ’s ochtends met de bus naar New York omdat we om 10 uur de Sopranos tour zouden doen. Beetje gespannen zaten we in de bus maar het verkeer viel mee en we waren ruim op tijd voor de tour. Hier konden we op de foto met Vito (een bekende uit de serie) en gingen we met de bus langs verschillende filmlocaties uit de serie. De gids had zelf ook een aantal rolletjes in de Sopranos gespeeld en kon leuke feitjes vertellen over de serie. Hierna hebben we wat winkels bekeken en zijn we gaan eten bij Red Lobster. Die avond zijn we (voor Sanne’s verjaardag) naar The Lion King op Broadway geweest.

De volgende dag hebben we een honkbalwedstrijd van de New York Yankees gezien. Ze speelden tegen de Cleveland Indians en wonnen (al was het nog even spannend). ’s Avonds hebben we sushi gegeten en op het dakterras van ons hotel nog naar de skyline gekeken.

Op de laatste volle dag in Amerika zijn we naar Central Park gegaan (het deel bezocht wat we nog niet hadden gezien), hebben we door de stad gewandeld, heeft Joost veel foto’s gemaakt van stilstaande of rijdende gele taxi’s, hebben we gewinkeld in de grootste winkel op aarde (Macy's) en hebben de dag afgesloten op een donker maar toch verlicht Time Square.

Yankees

New York City

Vandaag stappen om kwart over 3 op de Queen Mary 2 (die helemaal gerenoveerd is sinds de laatste keer dat we erop zaten haha) om daar nog een volle week te genieten van het lekkere eten, hopelijk wat zon en misschien nog een walvis of 2 ;)

Groetjes, ons!

1. Trudy:
    9 augustus 2016
    Het voelt zeker wel dubbel, aan de ene kant wil je niet weg en aan de andere kant vind je het toch ook weer fijn. dat denk ik althans.
    Jullie staan aan het punt deze geweldige belevenis af te sluiten, en ik ben trots op jullie dat jullie "echt" jullie droom hebben waargemaakt. Dit neemt niemand jullie meer af. Geniet nog lekker van de super luxe bootreis. ( met oudjes natuurlijk) En ben blij als ik jullie weer zie. Liefs van Trudy en Piet en the doggies.
  2. Betty:
    9 augustus 2016
    Weer fantastisch. Ze kunnen jullie dit niet meer afnemen. Nog lekker uitrusten op de Queen Mary2. Laat je lekker verwennen door alle luxe. We zien jullie 17 augustus in Calais.
    Knuffels en liefs Betty/ma
  3. Ans:
    9 augustus 2016
    Wat een mooi verslag van een prachtige reis!!
    Geniet van de laatste week!
    Wat lezen we nu ..gegeten bij de lekkerste Italiaan ooit?...kan nooit...laat Mario het maar niet horen!
  4. Jaap en klaartje:
    9 augustus 2016
    Joost en Sanne jullie hebben een prachtige reis gemaakt. Wat een ervaringen. Goed dat jullie alles opgeschreven hebben. Nu de laatste week nog en dan....... geniet nog en tot in Noordwijkerhout. Liefs opa Jaap en oma Klaartje
  5. Mary:
    10 augustus 2016
    Wat hebben jullie veel gezien. Wat een prachtige ervaring. Nu weer lekker genieten van de terug reis. Er staan er hier heel wat die jullie met open armen zullen ontvangen. Goede reis en tot gauw.xx
  6. Papa:
    12 augustus 2016
    Wat een mooie reis is het geweest. Nu ben ik wel blij dat ik jullie gauw weer kan aanraken. Ik hoop dat jullie nog een lekkere terug reis hebben op de QM2. Gerenoveerd nog wel. Knuffels en tot gauw!!
  7. Marc:
    15 augustus 2016
    Wat een geweldig mooie reis hebben jullie gemaakt! Jaloers makend....Geniet nog lekker van de laatste paar dagen. Grt. Marc en Frank