Van groen naar oranje/rood

11 juni 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Op naar oranje, helaas niet vanwege de voetbal...

Arches

Na circa 3 uur rijden vanuit Salt Lake City kwamen we aan in Arches. Onderweg werd de groene omgeving ingeruild voor een oranje/rode. Arches is een van de kleinere natuurparken in Amerika maar zeker niet minder mooi. We hebben meerdere arches bekeken en ook de balanced rock. Daarnaast hebben we een wandeling gemaakt naar de north & south window terwijl de temperatuur opliep naar 41 graden. Het was dus behoorlijk warm maar wel erg mooi.

Monument Valley

De volgende dag vertrokken we naar Monument Valley waar we zouden overnachten in een traditionele hogan. De overnachting hadden we geboekt via Airbnb en het leek ons handig om eerst uit te zoeken waar dit was. Het contact vooraf was nogal slecht (niet vanuit onze kant uiteraard ;)) dus dit was nog een beetje spannend. Na lang zoeken, en bijna vast te hebben gezeten in woestijnzand, hadden we het gevonden. Een afgelegen plekje met, wat wij het beste kunnen omschrijven als, een stacaravan en de hogan. De huurbaas was echter niet aanwezig dus besloten we eerst Monument Valley te bezoeken, waar de weg in de vallei niet veel beter was (net zoals bij de hogan). Onze grijze auto veranderde langzaam in een oranje stofbak. Dit park had mooie "monumenten" zoals het officieel heet volgens de Navajos. Hierna zijn we weer terug gegaan naar de hogan. We troffen onze huurbaas slapend aan in de tuin, waarna Joost hem wakker schudde. Aangezien we in de Navajo Nation waren, was ook onze huurbaas een traditionele indiaan. Hij liet ons de hogan zien (zie foto) en we merkte dat het erg warm binnen was. Echter waren er ook veel insecten buiten dus hadden we de keuze tussen warm slapen of tussen de insecten, we kozen voor het eerste. 'S avonds hebben we nog samen met de indiaan buiten gezeten, naar zijn verhalen geluisterd en naar de ontelbare sterren gekeken. Voor dat we gingen slapen zijn we nog even naar het toilet gegaan. Dit "toilet" (zie foto) was niet echt comfortabel maar we moesten het er maar mee doen.

Monument Valley

Hogan

WC hogan

Zoals jullie zien zit er geen deur in.

Grand Canyon

Een beetje moe en vies/oranje (vanwege het ontbreken van een douche) zijn we op weg gegaan naar de Grand Canyon. Een bijzonder mooi park waar we o.a. een hike hebben gemaakt in de Canyon, de zonsopgang/zonsondergang hebben gezien en 's nachts sterren/planeten hebben bekeken.

Grand Canyon

Page

Na twee dagen Grand Canyon zijn we doorgereden naar Page. Een plekje dicht bij de Antelope Canyons. Onderweg zijn we nog gestopt bij de Horseshoe Bend en de Glen Canyon Dam. Deze dam levert water aan 7 staten in zuidwest Amerika. Na de eerste overnachting hebben we de Upper en de Lower Antelope Canyon bezocht. Beiden totaal verschillend en heel erg mooi. Vooral bij de Lower Antelope Canyon loop/klim je samen met de gids door de canyon heen. Misschien wel een van de leukste/mooiste dingen die we tot nu toe hebben gedaan!

Lower Antelope Canyon

Morgen gaan we richting Bryce Canyon, we zijn benieuwd.

Groetjes, ons

1. Esther Warmerdam:
    Hey Sanne en Joost,

Wat een leuk verhaal weer en wat zien jullie een hoop.
    Dat jullie hebben geslapen in die Hogan!! Gaaf hoor.

Jullie zijn alweer een maand daar in Amerika gaat echt hard.
    Veel plezier bij bryce canyon en ik kijk er al naar uit om jullie volgende reisverslag te lezen.

Xx
  2. Betty:
    12 juni 2016
    Hai lieverds, leuk weer een verhaal over jullie reis en vele ervaringen. Gisteren jullie nog geappt. Jullie zaten lekker bij te komen in het zwembad. Dat is wel andere koek dan de traditionele hogan. Jullie gaan nu weer even van 9 uur tijdverschil naar 8 uur. Goeie reis en weer veel genieten.
    Liefs ma xx
  3. Papa:
    12 juni 2016
    Wat een ervaringen kids. Het maakt veel emoties los zoveel overweldigende mooie natuur en belevenissen. Bij mij ook! Ben benieuwd naar de volgende hoogte punten. Diepte punt, maar wel back to basics, is poepen in het hokje zonder deur waar je voor hebt geboekt. Kan me jullie gevoel voor Antelope loop wel voorstellen. Prachtig.
  4. Jaap en klaartje:
    12 juni 2016
    Hey Joost en Sanne wat een mooie verhalen en belevenissen. Geweldig!!! Leuk om jullie verhalen te lezen. Reis lekker verder en geniet. Liefs Jaap en Klaartje
  5. Ans:
    Wat een verhaal.....prachtig.
    Ook de foto's spreken voor zich..
    Op naar het volgende avontuur!
    Lieve groeten van ons
  6. Oma en Opa Zalm:
    12 juni 2016
    Weer heerlijke verhalen. Kijkenal weer uit naar de volgende. Er gaat toch niets boven je eigen "pleetje". Groetjes
  7. Jan en Loes:
    12 juni 2016
    Nou dat is weer een belevenis! Hoop dat jullie inmiddels een douche hebben kunnen nemen!
  8. Jennifer:
    Hee jullie twee!
    Wat een mooie reis maken jullie toch! En wat een gave foto's!

Heel veel plezier nog!!

Xxx
  9. Mary:
    12 juni 2016
    Wat een prachtige verhalen en foto's Joost en Sanne. Wij genieten ervan. Lieve groetjes van de Warmerdammetjes
  10. Esther:
    Ha Joost en Sanne,

Wat een mooie verhalen en foto's. Een hele belevenis.

Groetjes Essie