The Sunshine State

19 juli 2016 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

New Orleans

Net uit de trein merkte we al dat het weer hier anders was. De luchtvochtigheid is zo hoog dat we echt even moesten wennen aan de hitte. Joost zijn trimmer deed het al sinds Las Vegas niet meer en dus gingen we op zoek naar een "barber". Die was nergens te vinden maar in een bijzonder kapperszaakje konden ze dit ook voor hem doen. Hierna wilde we de stad in gaan maar begon het hard te regenen en onweren. Iets wat we sinds Chicago niet meer hadden gezien. Na een halfuurtje schuilen konden we de stad in.

Naast ons hotel lag het (party)centrum van de stad. Bourbon street was een mix van carnaval en Las Vegas. ’s Middags stonden de kroegen stampvol en liepen er al enkele dronken mensen op straat. Uiteraard hebben we nog de Mississippi-rivier gezien met de bekende stoomboot Natchez. In het winkelcentrum heeft Sanne nog wat kleding gekocht en ’s avonds zijn we gaan eten in Bourbon street en daar hebben we onze ogen uitgekeken naar al het (feestende) volk op straat. Hierna zijn we ook nog een kroeg ingegaan waar we omringt werden door (dronken) boerenfamilies.

Stoomboot

Bourbon Street

De volgende dag hebben we onze nieuwe huurauto opgehaald. Fijn om weer eigen vervoer te hebben. We mochten kiezen en kozen voor een blauwe Honda Sonata. Voordat we richting Florida gingen wilde we nog de Oak Alley Plantation zien. De bedoeling was om alleen een mooie foto hier te maken maar het werd een middagje rondkijken en luisteren naar de geschiedenis van deze plantage.

Oak Alley Plantation

Westkust Florida

Via de staten Mississippi en Alabama kwamen we de Sunshine State Florida binnen. Na onze overnachting in Pensacola zijn we (langs de kust) naar Tallahassee gereden. Onderweg zijn we o.a. gestopt bij Grayton Beach (een heel mooi witzandstrand met helderblauw water) en Seaside (de plek waar The Truman Show is opgenomen).

Witzand

Grayton Beach

Vanuit Tallahassee zijn we naar het Edward Ball Wakulla Springs State Park gegaan. Hier hebben we een boottocht gemaakt over de Wakulla rivier. Voordat we de boot opgingen zagen we bij de steiger een Manatee (een zeekoe). Op de boot was onze (120 jaar oude) gids vooral erg enthousiast over de verschillende vogels terwijl wij vooral benieuwd waren naar de alligators. Hiervan hebben we er een stuk of 10 gezien. Alleen onze gids bleef achter de vogels aangaan.

Zeekoe

Alligator

In Tampa sliepen we in een Hilton hotel waarbij onze auto werd geparkeerd door een Valet en onze koffers naar boven werden gebracht door een Piccolo. Het leek wel of we even terug waren op ons cruiseschip ;). We wilde nog even gaan zwemmen op het dak van het hotel maar helaas kwam er een onweersbui.

Onweer

Aangekomen bij Fort Meyers zijn we doorgereden naar Captiva. Dit is een eiland met een witzandstrand. Er lagen erg veel mooie schelpen, zwommen veel vissen en het water was erg warm.

Hierna zijn we doorgereden naar Florida City waar we onze laatste stop hadden voor de Florida Keys. Omdat we hier niet echt plannen hadden, hebben we lekker bij het zwembad gelegen.

Florida City

Florida Keys & Miami Beach

De volgende ochtend zijn we de Highway 1 van Florida opgegaan richting Key West (het laatste eiland). De Florida Keys bestaan uit 40 eilandjes die door 42 bruggen met elkaar worden verbonden. Onderweg heb je aan de ene kant de Florida Bay en aan de andere kant de Atlantische Oceaan. Het water heeft een bijzondere groene kleur. Aangekomen bij ons hotel op Key West zagen we bij een steiger gelijk al weer een Manatee. Vervolgens had Joost de schrik van zijn leven door ditmaal een leguaan. Hij kroop weliswaar deze keer niet in zijn broekzak maar kwam achter een boom vandaan.

Leguaan

We hadden fietsen gehuurd om het eiland een beetje te verkennen. We zijn o.a. bij het meest zuidelijke punt van het continent Amerika geweest. Hier ben je dichter bij Cuba dan bij de stad Miami. Bij de Sunset Pier hebben we gegeten en de zonsondergang gezien die hier elke dag wordt gevierd.

Key West

Sunset Pier

De volgende dag gingen we richting Key Largo (het eerste en grootste eiland). Onderweg hebben we op het strand van Bahia Honda State Park gelegen (met uitzicht op de kapotte spoorwegbrug die verwoest is door een orkaan). Ook hier weer een heel mooi witzandstrand met veel bijzondere vissen in het heldere water. Zoals zo vaak in Florida vertrokken we na een paar uur door een typisch Florida buitje.

Bahia Honda State Park

Na Key Largo gingen we naar Miami Beach. Hier hebben we o.a. Little Havana gezien (een buurt waar veel Cubanen wonen), hebben we op South Beach gelegen, op Ocean Drive gegeten en gezwommen in de Venetian Pool (het enige zwembad wat te vinden is op de lijst van historische plaatsen in de VS).

Miami Beach

Ocean Drive

Vandaag vertrekken we richting Orlando om de pretparken te gaan bezoeken. We hebben er zin in!

Groetjes, ons

1. Papa:
    20 juli 2016
    Ik zou ook wel schrikken van zo'n hagedisje. Zie ik nou een Joost look a like op het strand.? We genieten nog steeds mee met jullie. Wat bedoel je met bezoeken pretparken? Ik krijg de indruk dat jullie de laatste maanden continu in een pretpark verbleven ;). Nog veel plezier.
    Grote dieren ook die Manatee's.
  2. Betty:
    20 juli 2016
    Wat fijn om weer een reisverhaal te lezen. Zoveel plekken/plaatsen/steden waar jullie weer geweest zijn. Ondanks af en toe een regenbuitje toch fantastisch weer.
    Jullie zullen thuis nog de leguanen gaan missen als je ze zo vaak ziet.
    Al met al gaan jullie nu weer een leuke week tegemoet met Disney e.d. Zal nog wel een reisverhaal komen,nog genoeg te zien en beleven.

Geniet,liefs ma
  3. Jaap en klaartje:
    20 juli 2016
    Wat een mooie foto's en verhalen jullie maken de reis van je leven geniet lekker verder dikke zoenen van ons
  4. Mary:
    21 juli 2016
    Hemeltje wat hebben jullie het druk met reizen en bezichtigen. Wat valt er veel te verwerken zeg. Het een nog mooier dan het ander. Die witte stranden en blauwe zee lijkt mij ook wel wat. Geniet van de pretparken en we wachten vol spanning af op het volgende reisverslag. Groetjes van de warmerdammetjes.xx
  5. Trudy:
    22 juli 2016
    Hi Sanne en Joost, wat een mooi strand daar Grayton Beach, bijna net zo mooi als Noordwijkerhout? En was de gids 120 jaar oud of de boot of allebei? Gave foto van die bliksem. Joost heeft wel wat met die enge beestjes he! Ik zou me ook helemaal de P schrikken. En die zonsondergangen romantisch toch? Miami beach ook mooi. En nu op naar de pretparken. Have Fun Go Mad, liefs van jullie eigen Manatee, zeekoe Trudy
  6. Suus Jol:
    5 augustus 2016
    Hey Joost,

Wat geweldig allemaal!! Denk je überhaupt nog te kunnen wennen straks? WoW, wat een belevenissen!

Geniet nog lekker!

Groetjes Suus