Mooi, mooier, mooist!

23 juni 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Bryce Canyon

Na Page gingen we op weg naar Bryce Canyon. In Bryce Canyon hebben we een wandeling gemaakt door het amphitheater. De temperatuur was boven de 30 graden dus het was nog best wel zwaar maar wel erg mooi om hier echt doorheen te lopen.

Bryce Canyon

Zion

Na 1 dag Bryce Canyon zijn we doorgereden naar Zion. Bij binnenkomst hadden we een prachtig uitzicht over het park. Omdat het nogal druk was, moesten we gebruik maken van de shuttlebussen. Tijdens de lunch kreeg Joost nog de schrik van zijn leven toen een eekhoorn in zijn broekzak probeerde te kruipen.

We sliepen in een hotel vrijwel in het park. We hadden hier super mooi uitzicht op de bergen en 's avonds konden we vanuit het zwembad/bubbelbad genieten van dit uitzicht en de sterrenhemel. Bij het ontbijt kwam de Kolibrie ook nog even langs.

Wisten jullie trouwens dat de Kolibrie 15-80 vleugelslagen per seconde haalt en dat hij daardoor als enige vogel achteruit kan vliegen?

Zion

Las Vegas

Het was tijd om de natuurparken even in te ruilen voor een stad. De rust was verdwenen en had plaatsgemaakt voor de gekte en drukte van Las Vegas. We hebben voornamelijk onze ogen uitgekeken op de Strip, met zijn vele casino's en (mega)hotels. Vooral in het donker is Las Vegas zoals je het zou verwachten.

Las Vegas

Death Valley

De warmste plek op aarde! Dit hebben we geweten want toen we het park binnenkwamen was het al 42 graden. Onze eerste stop was bij Badwater (85,5 meter onder de zeespiegel) het laagste punt van Noord-Amerika. Doordat het in een vallei ligt is het de warmste plek op aarde. Bij ons stond de thermometer op 48 graden, geen record maar warm genoeg. Het was nog een stukje lopen naar de zoutvlakte en tijdens het lopen stond er een harde wind. Je zou verwachten dat dit verkoelend zou zijn maar het leek meer op een soort föhn waardoor het verstikkend werkte. We moesten het zelfs een tijdje zonder airco doen omdat de motor oververhit dreigde te raken.

Badwater

Sequoia & Kings Canyon

We waren vooraf vooral benieuwd naar de reuzenbomen in dit park. Als kind hadden we dit beiden gezien bij Bassie & Adriaan ;). Deze reuzenbomen zijn echt gigantisch. Joost liep een rondje van 26 stappen rond zo'n reuzenboom. Je voelt je heel erg klein als je naast deze reuzen staat. Daarnaast hebben we ook de General Sherman tree (de grootste boom ter wereld) gezien. We hebben ook nog een wandeling door het bos gemaakt waaraan we 30+ muggenbulten overhielden.

General Sherman

Yosemite

The best for last. We hebben het misschien al een paar keer gezegd maar dit was echt het allermooiste. Vanaf Glacer Point hadden we een prachtig uitzicht over de vallei, de granietenpieken, Half Dome en Vernal Fall. Hierna zijn we doorgereden naar Tunnelview. Hier heb je na de tunnel een schitterend uitzicht op de vallei, El Capitan (voor de technische mensen ;)) en de Bridalveil Fall. Een regenboog rond de waterval maakte het geheel nog mooier. Ook hebben we nog gezwommen in smeltwater.

Yosemite

Op naar de westkust :) Groetjes ons!

1. Ans:
    24 juni 2016
    In km zijn jullie bijna op de helft....nog heel veel mooie plaatsen en ervaringen in het verschiet..kusjes ons
  2. Coosje:
    24 juni 2016
    Haha ja die bomen ken ik ook van Bassie & Adriaan, te gek!! Wat een onwijs leuke verhalen, en dat zwembad/bubbelbad met sterren uitzicht... helemaal niet jaloersmakend! Onwijs cool dat jullie dit gewoon doen, heel veel plezier nog!
  3. Betty:
    24 juni 2016
    Hier weer berichtje. Had vanmorgen al gedaan,maar is niet te vinden.
    Wat een indrukken allemaal. Een goede keus geweest om die grote reis te gaan doen. Dat kunnen ze jullie niet meer afnemen. Al die herinneringen. Ben weer benieuwd naar volgend reisverslag,ofschoon we jullie regelmatig spreken. Veel plezier in San Francisco. Knuf ma
  4. Rochelle:
    24 juni 2016
    Klinkt allemaal geweldig!! Super reis, en dan nu naar de westkust, totaal iets anders, maar ook erg mooi. Geniet er van... wij bikkelen bij kega-support nog wel even verder ;-)
    grtz Rochelle
  5. Judith:
    24 juni 2016
    Klinkt super! Mooie plaatjes ook.
    Leuk hoor zo'n klein eekhoorntje mee naar kantoor!
  6. Puk:
    24 juni 2016
    Echt gaaf jullie verhalen en foto's!!! Hebben ze geen witte kerken in de states???
  7. Mary:
    24 juni 2016
    Wat een leuke verhalen, en wat een prachtige foto's.Geweldig. Zo zijn we er toch een ietsjepietsje bij. Goede reis, en tot het volgend verslag.xx
  8. Oma en Opa Zalm:
    26 juni 2016
    Schitterend, kijken weer uit naar het volgende verslag.
  9. Trudy:
    27 juni 2016
    Hi lieverds wat een super belevenissen maken jullie mee. Zocht die eekhoorn naar nootjes? Je zou haast achteruit gaan vliegen als een kolibrie. Ik wist dat niet, denk velen met mij. En heerlijk romantisch buiten in een bubbelbad onder de sterrenhemel. In Vegas niet al jullie reisgeld vergokt toch? Wist ook niet dat Death Valley de warmste plek op aarde was. Wil wel graag dat het hier wat warmer is, maar dit hoef ik niet, maar mooi om al die verschillende invloeden te ervaren. Leuk souvenirtje bij die reuzenbomen al die muggen bulten. Denk dat ik me daar nog kleiner voel. En dan weer super romantisch een regenboog bij de waterval en dan nog zwemmen. het lijkt wel een film. Geweldig! Ben benieuwd naar de volgende belevenissen. Liefs van Piet en mij en het vee.